מדוע דרושה לך היכרות עם עולם פיתוח האפליקציות?

 

עולם האפליקציות ואיך הוא משנה את חיינו

כיום העולם תוסס ונייד מאי פעם. אנחנו צורכים את החדשות שלנו עשרים וארבע שעות ביממה, לא משנה איפה אנחנו נמצאים. בישראל או בברזיל, בנסיעה ברכבת או בחדר כושר- בזכות האפליקציות השונות אנחנו יכולים להתחבר לכל אתר, מוצר או דמות וליצור מערכת קשרים חברתית, עסקית וכלכלית בכל שעה ובכל זמן.


לכן, השאלה כיום היא לא אם לפתח אפליקציה למוצר שלך, אלא איזו אפליקציה תרצה לפתח קודם. אם בדור של הורינו היה מספיק להמציא מוצר טוב, לפרסם באופן מסורתי ולחכות להכנסות הנאות, הרי שכיום נוצרו כללי משחק שונים לחלוטין. לא משנה מה המוצר שלך, מה אתה מוכר או משווק - אם אין לך לפחות אפליקציה אחת שהקהל יכול להתחבר אליה, להתיידד אתה ולהשתמש בה, סיכוי גדול שהמוצר ייכשל.

אנשי עסקים רבים, בעיקר אנשים שאינם עוסקים בתחום ההייטק אלא באים מענפים מסורתיים יותר, חוששים מכל מה שנקרא "הסיפור הזה של אפליקציות". בגלל שהם עצמם "מאותגרים טכנולוגית" קיים אצלם החשש להיות בעלים של משהו כה מסובך. הם סבורים שמדובר בסוג של אתר אותו יצטרכו לנהל בעצמם, ונרתעים מכל הצעה שקשורה לאפליקציות. האמת היא שרוב האנשים האלה אינם מודעים לכך שהם כבר משתמשים באפליקציות השונות הקיימות בשוק, ועושים זאת בהצלחה רבה… מספיק שהם משתמשים בווייז כדי לנווט ממקום למקום, מתעדכנים בפייסבוק ומשחקים בקנדי ראש - הם כבר יודעים לגלוש באפליקציה ותורמים להצלחתה. אנשים שעולם האפליקציות חדש להם, אך הם מעוניינים לבנות אפליקציה חדשה למוצר שהם משווקים, עלולים לחשוש מכך שהאפליקציה תהיה מסובכת מדי, לא ידידותית למשתמש או לא מספיק מושכת. מאחר והם עצמם לא יכולים להסביר למפתח האפליקציות מה הם צריכים - אין להם מושג איך זה אמור להיראות. זאת הסיבה שקיימות חברות לפיתוח אפליקציות, המעסיקות מפתחי אפליקציות מקצוענים ומנוסים בתחום.

"אפליקציה המתאימה למוצר יכולה להקפיץ את המכירות באופן שאף קמפיין פרסומי לא יוכל לעשות"

אפליקציה המתאימה למוצר יכולה להקפיץ את המכירות באופן שאף קמפיין פרסומי לא יוכל לעשות זאת - בהנחה כמובן שנבנתה באופן מדויק למוצר. רשת אופנה למשל לא תיעזר באפליקציה דומה לזו של רואה חשבון - אבל שתיהן יציעו ניווט ידידותי, אופן קבלת שירות ומענה פשוטים ונעימים. אפליקציה מצוינת תעודד את הגולש להמשיך לגלוש בה, להתעניין במוצרים נוספים, לרכוש אותם, להתעדכן ועוד. זאת לא רק ה-דרך למשוך לקוחות, זוהי הדרך הטובה ביותר לבנות מאגר לקוחות נאמן וחזק - שאם תיתן לו סיבה - הוא יחזור שוב ושוב לאפליקציה שלך. זאת, כמובן, בתנאי שהאפליקציה שלך תהיה ידידותית, עם תכנים מגוונים ומעניינים, עם ערך מוסף מהנה. מבחינה טכנולוגית, בין אם האפליקציה שלך תוכננה לאייפון ובין אם היא תוכננה לאנדרואיד, היא חייבת להיראות בכל המכשירים באופן דומה, וכמובן ללא תקלות ובעיות שאופייניות לאפליקציות שלא הותאמו היטב למכשירים הספציפיים. מאחר ובשוק הסלולר יוצאים לשוק כל כמה חודשים מכשירים חדשים, האפליקציה חייבת להיות מותאמת גם למכשירים הכי חדישים שיש בשוק, וגם למכשירים הישנים יותר. היא צריכה להיות נהירה וברורה גם לקהל מבוגר שלא נולד עם אייפון ביד, וגם מספיק אטרקטיבית ומתוחכמת עבור הצעירים הלהוטים אחרי חידושים. זו לא משימה פשוטה כלל, אך כשהיא מתבצעת במקצועיות היא בהחלט יכולה לשאת תוצאות נפלאות.

אין תגובות:

פרסום תגובה